Friday, December 23, 2011

221211ape lagi yang lebih teruk dari hari ni.

story-mory by mariatul yang kepoh dan bijak.


sekarang dah masuk 231211 kan?so, aku dah boleh la nak cerita yang pasal yang 221211 tu. sebab aku dah melalui the whole day. the suck(est) day of mylife maybe.
yeah, i started my day dengan semangat nak presentation. pagi2 Dr Wan dah bagi RM50 untuk kiteorang. pasal die memang dah janjilast week dengan aku dan kawan aku yang die nak belanje after presentation. tapi die tak dapat nak join. so, mood dah okay dah. sape tak suke nak makan free weh. lagi2 timer terdesak hujung2 sem nih. even aku tak tahu sangat pasal ape aku nak present tu. jujurla. aku tak sempat nak go trough abes kat situ. memang sangat2 tension. but bile aku tengok Dr yang aku tak suke tu xde, aku takdelah tertekan sangat. but, sebelum aku masuk, the other lecturer
(Dr Wan) keluar. then masuk berdua dengan sorang lagi yang aku harap2 takde pada hari tu. OMG. what a damn plan it is? come on la.. kebetulan hapekejadah macam ni? kenapa time aku dan saat aku baru die nak masuk. ok, let me emphasize on this situation. SHARP ON TIME. on my presentation time! suck. aku giler down tengok die dok tersengih2 macam kerang ok. yang sure lagi busuk la kan.
macam yang aku jangka la. aku memang akan ditembak pada hari ni. but aku tak sangka. aku bukan setakat kena tembak ok. aku terus kena bom dengan peluru berpandu. sial. tak abes present kot. ok, kalau betul die nak kejar mase yang ade setengah jam tapi ade lagi 5 presenter, kenapa aku yang prepare macam nak gile ni tak abes. bertmbah aku rase geram sangat2, Dr tu xde kaitan tapi die yang over2. heh. siap sound2 aku. dan tak malunye beliau mengatekan aku menipu. weehhh.... aku ni kalau nak menipu bukan dengan lecturer lain la. dengan die maybe.

keluar je lab, siyes aku menangis abes. sebab sakit hati sangat2.



baru teringat yang adek aku punye result PMR keluar harini. mak aku mesej cakap adek aku dapat 7A1B. i'm shocked actually. and i'm proud of him. aku terus kol mak aku. ade dua sebab aku menangis time on call tu. pertama. sebab aku meluahkan betapa aku sakit hati dengan lec tu. yang kedua. sumpah aku bangga sangat2 dengan adek aku. he almost give up on what he done. ujian satu. banyak fail. banyak sangat yang teruk. aku bagi soalan math simple pon tak dapat jawab. pertengahan tahun pon same. penggal kedua, better. trial pon just nice. this is not the main point. yang paling utama sebab mase die PMR, parent aku tengah keluar masuk hospital. mak aku siap pesan, pandai2 la urus diri. mak takleh nak fokus on die. pity him. he go trough the hard time by himself.. kalau aku la, confirm down sebab xde yang nak ambek tahu pasal kau. mak just gosokkkan baju, kau pandai2 la nak pergi pekse, nak jawab tunggang terbalik atau ape. i'm really proud of him. ganjarannye, die dapat kasut futsal idaman die. yeah, yang branded for sure. dari kakak aku la. kalau aku, belum mampu lagi nak semua tu. ;) tahniah bro.



balik kelas, aku ingat nak update blog. sebab aku rase aku dah go trough hari yang cukup menyakitkan hati. oh damn. bukan je menyakitkan hati, malah fizikal aku pon sakit. first, sakit giler kepala sebab nangis+hujan. kedua, petang tadi lepas magrib aku jatuh terduduk dalam bilik air sebab licin. damn it myself! kau jatuh dan nasib takde orang tengok. kalau tak, memalukan. haha. padan muka aku. berakhirnye jatuh tu, tu kire end up 221211 aku la. sumpah aku taknak lagi hari yg macam ni. ;p




No comments: