Saturday, December 31, 2011

2011-2012.that's only a number.

story-mory by mariatul yang kepoh dan bijak.


hari terakhir di 2011.
tahun yang sangat complicated dalam hidup aku.
simple pade certain part.
complicated pade part yan orang tak nampak.
terima kasih Tuhan atas pengajaran yang berikan kepada aku.
masih ade pengajaran yang aku perlu kutip dalam perjalanan hidup aku.aku bersyukur di ajar kekuatan hati dan kekuatan jiwa. meskipun masih banyak yang perlu aku belajar. mengenai azam, biarlah. sebab tahun 2011 ni aku memang takde azam yang spesifik.. untuk 2012, aku masih berharap yang same.
malu kalau tak dapat azam yang aku hebah2kan tu. biar simpan dalam hati. cume berharap menjadi hamba yang sentiasa bersyukur dengan setiap pemberian yang Dia kurniakan.


mengenai yang simple tu. aku bersyukur. hidup aku masih sederhana walaupon ade benda yang aku takretinakbersyukur. masih bersyukur sebab ade benda nak belajar kat sini. nak transform diri jadi lebih baik. ya, walaupon belum sepenuhnye. but ade something yang aku berubah. okla kan, dr takde.


mengenai hati, aku masih bersyukur. masih ramai yang memerlukan aku. terlalu kaya dengan kasih sayang yang didermakan oleh orang2 disekeliling aku. mak dan abah. adik beradik. yang tersayang. kawan2. rumet. kosmet*certain ;p. labmate.soulmate(?). terima kasih untuk kasih sayang yang sangat2 bernilai dalam diri aku. bersyukur dikurniakan kalian dalam hidup ni. maafkan untuk segalanye2. dari apa2 segi pon. pade seseorang. maafkan aku. terlalu besar dugaan ini. cubalah kuatkan hati. ya, yakin pada jalan yang tertulis untuk kite. jalan Allah itu indah. memang sangat2 indah. cume peritnye dirasakan bile kite tak bersyukur. dan ya Tuhan ku, aku bersyukur untuk pengajaran ini. terlalu bernilai. sebab complicated ni la buat aku sangat2 menghargai orang lain. walaupon sedikit terlambat. masih ade. sebab lumrah hidup.
"manusia memang selalu terlambat menghargai."


mengenai tahun baru, selamat datang.
selamat mengurangkan tahun aku countdown aku nak kawen. yea. insaf sekali lagi. kematian semakin hampir. Tuhan, matikan aku dalam keadaan islam dan iman.*amin.


ouh, tahun baru ni belum ade azam. tak terfikir. cume harap yang baik2 saje. mane ade yang nak tak baik kan? harap semakin bersabar. kurangkan benda2 yang menyakitkan hati orang lain. mungkin maaf boleh dihulur dulu.  
MAAFKAN SALAH SAYA YANG BAKAL MENDATANG. adeke? ;)


Tuhan, jangan jadikan aku seorang manusia yang tamak. jadikan aku bersyukur dengan kasih sayang yang sedia ada. jika ada yang sakit hati dan terluka pada aku, maaf. Tuhan, berikan jalan yang terbaik untuk aku dan mereka yang aku maat2 sayang.. jangan la Kau berikan duka kepada mereka diatas kesalahan aku. tak sanggup melukakan hati mereka hatta sedikit goresan luka sekali pon..tunjukkan kami jalan yang terbaik..jika apa yang aku lalui ini sementara, akhirilah semua ini. agar tiada lagi yang terluka diatas "kesilapan" (mungkin) yang sedag aku lakukan. 


ps/: tears fall for hoping something better.



No comments: