Thursday, September 22, 2011

#nak berubah sebab sape sebenarnye?

story-mory by mariatul yang kepoh dan bijak.



kalau cakap pasal berubah, sebenarnye agak sensitif bagi aku. yeah, aku memang tak suka sangat cakap pasal nak berubah melainkan aku yang open topik tu. kalau orang lain yang open, aku rase memang akan mencetuskan beberapa perang dingin didalam hati. yea, hanya dalam hati. biarlah takde sape tahu pon, tapi honestly memang akan memberi kesan kedalam hati aku yang selembut sutera ni *ok, dem.

dalam diri aku., memang banyak yang orang pandang tak senang. perangai aku? ok, memang agak menyakitkan hati la sikit. but kalau sesape yang kenal aku, for sure dorang MUNGKIN ok jek.
MUNGKIN kat sini aku tekankan sebab aku memang tak mampu nak puaskan hati semua orang.

aku pernah bergaduh dengan orang yang cube nak ubah aku. aku pernah gaduh dengan orang yang tegur perangai aku dan aku pernah sakitkan hati orang yang tak boleh nak terima aku then nak ubah aku.
SEBAB aku tak suke bile ditegur.lagi hot kalau yang menegur tu cakap direct. memang tempah bala la. aku memang akan terus bahan kat situ jugak. lantaklah. ok, memang la kite perlu ditegur untuk berubah. but aku memang tak senang. it makes me like i'm too much sampai nak kena tegur untuk berubah bagai.
seriyes, benda ni agak sensitif bagi aku. aku tak kesah nak bergaduh ke hape janji die pon kena paham aku.

lagipon, kau tak perlu nak berubah sebab sape2 atau atas permintaan sape. sebab kau tahu ape kau buat. lagi bagus kalau kite nak berubah atas kehendak sendiri. sebab aku memang ikhlas nak berubah. memang lambat la. slow2 dulu. janji niat. kalau berubah pon hati tak ikhlas, for what the hell is that huh?

benda paling aku tak suke orang nak tegur aku adelah pasal PERANGAI dan PAKAIAN aku.
errr... memang tak suke. aku ulang boleh? AKU TAK SUKE.
sorry eh. aku memang tak suke dua ni orang nak tegur.

actually, tujuan aku buat entry ni sebab aku nak jelaskan pade certain manusia yang ade sebab aku sakitkan hati die. kenapa tak boleh nak terima kekurangan aku even kite kawan biasa? then aku nak tanye satu lagi soalan. kenapa aku yang kau nak ubah?

i'm sorry for those yang aku sakitkan hati dalam entry ni. really sorry. i just dislike. maybe HATE when u try to change me.. let me flow myself in the changes i want. slowly, but deep i my heart, it is sincere..:(

p/s: errr...different people, different opinion. just change me when i'm really too much. but i think, i'm not in my behavior and clothing..please.. only two these..


No comments: