Sunday, August 14, 2011

sebagai bahasa ketiga budak nih!

story-mory by mariatul yang kepoh dan bijak.



kau nampak tak muke mintak penampor sebab comel?
ni la anak buah aku yang kedua.
budak ni kan, aku tak tahulah nak kate hape.
umur baru dua tahun. tapi die punye hyper, aku tak tahu lah...
nakalnye mintak ampunnnn~
mahu tak nye,
kadang2 aku tak paham ape benda yang die nak disebabkan masalah bahasa anak kecil 
yang aku tak tahu  kat mane die berguru..
antara bahasa yang aku kaji kat budak ni adelah.

tatak - kakak
nanan - jangan
pi - tepi

ok, aku tak kisah kalau benda ni. tapi ade satu perkataan yang aku tak tahu die rembat kat mane.

enting - dukung
ayan - sembahyang.

mase first2 aku dengor, ape benda alah lah enting ni sambil tangan die hulur2 kat aku.
punyelah aku ingat nak kencing, siap kate
"adek nak kencing, kencing jela.. kan pakai pampers"
bhahaha.. tak tahu plak aku die nak dukung.
datang2 kakak aku kate, enting tu dukung.
permasalahan yang berlaku adelah kakak aku pon tak tahu mane budak ni rembat perkataan ni kan.

tolong la adek, makcik mu ini terlalu ingin tahu dimanakah kau dapat perkataan ni.
dulu akak die yang umor 7 tahun ni pulak, dukung tu die cakap CIKUNG.
aku rase anak2 buah aku ade masalah besar dalam mengenal apekah itu dukung.
so sebagai penyelesaian, aku rase aku yang kena
belajar bahasa budak ni sebagai bahasa ke4 selepas belajar bahasa tamil semester 2 dahulu.

p/s: abehla...-.-"

No comments: