Friday, August 26, 2011

go anywhere but u never get even best than malaysia.

story-mory by mariatul yang kepoh dan bijak.


salam,
lama betul tak update blog. seriously nak sangat2 update blog.
but i have no time at all.
mase yang ade hanyalah digunekan pade mata cantek aku nih..:P


pejam celik kita dah tinggal kurang seminggu jek nak raya.
aku pon kadang2 rase macam tak caye nak tinggalkan bulan pose tahun ni.
keje jek sampai xsedar yang kite semua nak raye.
yang aku sedar, akak2 aku dan mak aku dah ade beberapa pasang baju kurung tapi aku hanya
SEPASANG.
yes, aku rase cukupla kot.
sebab tahun ni pon aku cume pakai baju kurung 2 kali jek.
so, banyak2 buat apekan.


berbalik pada topik,
macam mane kite semua tahu, tahun ni kite raya dalam merdeka.
eh, merdeka dalam raya.
whatever la..
yang penting, ape yang aku perasan sekarang,
banyak yang lagi excited nak sambut raye then merdeka.
dan benda nilah yang aku nak citer.


MUKADIMAH:
aku keje kadang2 jadi cashier.
aku tahu macam mane nak bagi orang diskaun or tak.
cukup.


so one day,
ade sorang customer ni datang.
first aku tengok aku tahu dah die cina. dah memang rupe cina kan.
mase tu die beli banyak giler buku resepi.
mase die nak bayar tu aku tanye la die,
"member card, miss?"
"ouh, kena ade ke? actually i rarely back to Malaysia. once a year i come back here, but if i'm lucky lah. why not u give me ur staff discount? staff sure have big discount right?"


bhahaha.. die bantai nak guna diskaun aku pulak.
tapi sebagai CASHIER yang BAIK dan DISUKAI RAMAI,
aku bagi jugaklah 15% diskaun buku2 tu.
bukan sikit die beli.
ratus2 jugak. so aku tak rase membazir bagi kat die.
"thanks miss, u give me discount even i do not know who u're. u're really nice.."


wah, die puji2 pulak kat aku.
just senyum2 jeklah.. but one statement that she told me is.
"IF U GO ANYWHERE, U NEVER GET EVEN BEST THAN MALAYSIA"
woaahh.... bangga  mase tuh.
she ask me,
"do u want dolar Singapore?"
"cannot lah miss"
"why?"
"u said that Malaysia is best right? so, i don't think that dolar Singapore is better than Ringgit Malaysia."
"wah, i like ur answer lah miss!"






haha.. mase tu just nak korang tahu jeklah.
betapa bangga siot aku menjawab.
even aku bukanlah warganegara yang bagi banyak jasa kat negara..
*err... ade bagi ke?
tapi aku dah menjalankan tanggungjawab sebagai seorang cashier yang berwawasan serta cemerlang dalam dua kerja. cashier dan jugak warganegara yang baik bagi Malaysia..:P


p/s: yes, home sweet home :)





6 comments:

rayne rawt rawt said...

semangat cintakan negara yekk .. cayok2 ! wakaka

Encik JI said...

yeh. bangga ngn malaysia. :)

slmt hari raya dan slmt mnymbt kmrdekaan jugak!

mariatul_m0hamadiah said...

rayne rawt rawt

hehehe.. mestilah.. malaysia kot!

mariatul_m0hamadiah said...

encik JI

hehehe.. selamat hari merdeka jugak..:)

mocha~ said...

wahhhh!! salute laa kat akak~

mariatul_m0hamadiah said...

mocha

hehe.. MACEH..:)