Friday, July 15, 2011

eksiden

story-mory by mariatul yang kepoh dan bijak.


salam.
gua baru berkire2 nak hupdate cerite tempat keje gua.
sekali gua eksiden la beb.
so,
gua rase nak hupdate pasal gua sendiri melanggar kereta.
gua ulang.
gua langgar kereta.
bukan kereta langgar gua.
hahahaha.
ganas habes lak gua kan..


harini kan gua off.
so gua berkire2 nak jalan2 cari baju selai dua.
selain daripada itu, *bahasa melayu gua memang hebat.
gua nak p hantar surat resign gua kat manager gua.
oleh kerana gua malas nak tulis, gua taip.
so, oleh yang demikian,*bahasa memalyu gua memang melampau kali ni.
gua pon p la cari cc. gua mane ade printer kan.


mase tu gua folo kereta ni, slow la kan, 
sebab masing2 nak cari parking.
okey, gua nampak dah die nak berhenti,
die bagi signal kanan.
so, gua pon kekiri sikit la kan sebab gua nak terus lagi.
tetiba mamat tu belok kiri secara mengejut!
gua ape lagi, langgar lah!
dengan gua, dengan motor kat bawah kete.
haramjadah betul!
gua tak bangun.
gua duduk jek situ.
lantaklah.
gua nak die tengok sendiri gua camane.
yang keluar mamat cine.
muke innocent,
lantaklah.
die angkat motor gua, gua terus jek tanye.
"eyh, u bagi signal kanan kenapa masuk kiri?"
gua punye lutut dah gigil2.
nak bangun pon gua tak bape nak mampu.
"sory2, u ok ke?"
"u nampak saye ok kan? so, takpelah. i nak u hati2 la. jangan buat ini macam, buat orang lain susah."
ceh, sempat gua ceramah sambil tengok2 motor gua.
kalau ade rosak siap lu mat!
alhamdulillah, semua ok.
"u punye kaki ok tak?"
sebab kaki gua kat bawah motor.
sebab gua rase tak bape sakit, gua kate jek ok.
die nak hulur, tapi tahlah.
gua malas nak layan. lagipon gua nak cepat!
"takpe2. i ok,"
gua nak menagis sebenarnye.
gua start motor dengan kaki gigil terus blah tingglkan mamat tu blur2.
dalam hati gua menyumpah2.
ramai orang tengok tapi takde sape tolong gua!
adohai malaysian~~




p/s: even gua belum ade lesen, motor tu la sumber gua guna ulang alik pergi keje! gua tahu undang2 dan care bawak yang betul. cume, gua silap sebab takde lesen. sekian. 
*bahasa gua arini agak bahaya untuk2 budak2 bawah umor bace. harap maklum.




4 comments:

i'm mashitah said...

kesian nye kamu kakak! kenape x belasah je org tu? ade luka2 x?

rasta said...

salam......siannya eksiden...

mariatul_m0hamadiah said...

kakak. saye ok.. cume lepas eksiden kaki saye cepat sakit..

mariatul_m0hamadiah said...

rasta

hohooho.. yup!