Wednesday, April 27, 2011

just talk about makcik!

story-mory by mariatul yang kepoh dan bijak.


pretty cool.
feel wanna to cry.
yes, i'm not the gurl which are make up,
cute, pretty and wearing baju kurung, kebaya or else.
but my heart.
still like another gurl.
easy to cry and need someone.


aku bukan wanita yang dilahirkan untuk menikmati segala 'dunia wanita' yang kaye dengan fesyen dan kecantikan. nope, aku belum masuk dalam dunia tu. belum sampai seru. belum rase nak ade dalam dunia tu. aku nak enjoy dengan care aku. aku nak happy dengan semua yang rase mampu buat aku tersenyum walau dalam hati aku ade sesuatu yang aku susah nak jelaskan.


aku bukan wanita yang kaye dengan baju blaus, baju kurung, selendang, tudung warne warni.
aku hanye hidup dalam tshirt yang dah beratus kali aku pakai. tudung yang aku sendiri naik bosan nak tengok. selendang yang tak lari warne hitam. jeans lusuh yang aku sendiri jarang nak beli. dengan 2 blaus yang aku beli sebab penting. blusher dan maskara yang aku beli dari tahun lepas tak abes2. hidup aku ni lagi banyak meminjam dengan rumet jek kalau nak lebih2. yea, hanye ni dalam hidup aku.


perangai tah pape. gaye cakap macam hape. words yang macam bangsat keluar dari mulut aku. dengan lepak sane sini tak tentu arah. bukan macam pompuan lain yang sembang2 esok nak pakai ape, nak pakai baju ape, nak pakai shawl ape. setiap kali keluar nak beli heels macam mane.. tak. aku cume capai ape yang aku rase nak pakai dan buat aku selesa. dalam simpanan kasut aku, hanya ade sneakers, crocs, kasut sukan, fipper yang aku pakai nak jalan2 hang out. selipar toilet yang kadang2 aku pakai jugak nak hang out. dan 1 heels yang orang hadiahkan. 




tapi.




tak semestinye yang buruk tu aku. yang kejam tu aku. yang keras tu aku. tak! aku masih macam perempuan lain. cume luaran aku yang ganas. apesal tak paham2 lagi? ingat aku kebal sangat sampai senang2 nak sakitkan hati aku? silap orang.mungkin depan kau aku gagah. aku macho dengan gaye aku yang tah pape. dengan perangai aku yang tah pape.


sebelum tido.
kau ingat aku tak pikir semua ni?
ingat aku takde rase nak berubah? ade!
setiap kali nak tido, aku muhasabah diri dan fikir semua benda yang berlaku dalam hidup aku sehari2. satu hari nanti, aku akan lebih kental dari ni. mase tu, takde words yang mampu nak kalahkan kekebalan hati aku. sebab mase tu aku dah kebalkan hati. dah kentalkan jiwa dengan semua ni. sorry lah sebab mase tu nanti kau akan tersentak dengan care aku.


p/s:kamon, ape yang kau merepek makcik? nothing. just let the tears drops on. thanks anyway. i like the way you treat me. swear!





8 comments:

kakchik@ella said...

adik, sapa yg sakitkan adik tu? ckp dgn kc. jom kita sama2 jumpa dia dan 'babab! Hihi ..

maria_m0hamadiah said...

hehe.. seorang lelaki :)

SyedGraphiX said...

sekasar mana pun pempwan. dalam ati still ada taman. hehehe.

maria_m0hamadiah said...

@syed

hahaha.. yeke? beselah.. lelaki pon. muke lagend, hati cute..:P

apik pehe said...

sabo makcek..bawak tendang banyak2..

maria_m0hamadiah said...

memang makciik tengah sabor. kalau tak lame dah makcik bakor!

apik pehe said...

haha..jangan bako..kiter bako jer!!!!

maria_m0hamadiah said...

apik

hahaha.. memang dah bakor dah! hangus!