Friday, April 15, 2011

ketenangan part 2. memberi?

story-mory by mariatul yang kepoh dan bijak.






if u always give,
and never take,
please go away.
do another thing rather than always give
but u never take.


korang penah dengar,
what u give, u'll get back?
dulu makcik percaye semua tu.
sekarang makcik KURANG PERCAYA.
makcik TAK SELALU dapat ape yang makcik beri.
ape2 jek lah.
sebab benda tu semua subjektif =)
bosan?
kadang2 bosan jugak memberi ni.. 
sebab korang tak dapat ape yang sepatutnye korang dapat.
so jalan terbaik,
KURANGKAN memberi atau kalau korang dah bosan sangat,
HENTIKAN lah memberi tu.
takde pekdah dok bagi memanjang,
tapi korang tak dapat pape.


ehem, ni bukan bagi sedekah eh.
makcik ketuk korang kang! hahaha


maksud makcik,
dalam memberi ape pon.


p/s: memberi memang lebih baik dari menerima. =)



4 comments:

En. amirul faiz said...

tuhan xbg apa yg kita nak...tapi tuhan bagi apa yg kita perlu...mgkin kita rasa "benda" tu penting utk kita...tapi DIA lbh tahu apa yang lagi penting untuk kita...jadi percya la apa yang brlaku suda trtulis dilohmahfuz...jgn penah rasa kesal dalam idup ini...DIA lebih tahu yang TERBAIK tuk hambanya....

maria_m0hamadiah said...

@amirul faiz

thanks untuk nasihat awak tu. saye tahu, saye sedang berada di bawah titik hidup saye. perlukan kekuatan!

En. amirul faiz said...

nobody cant go back and start a new beginning, but anyone can start TODAY and make a new ending...

maria_m0hamadiah said...

yup. saye memang takkan dapat mase dulu. so, kekuatan saye adelah awan2 untuk mulakan sesuatu yang baru. tapi kadang2 sakit untuk meninggalkan yang lame untuk yang baru!