Thursday, March 24, 2011

simple smile:)

story-mory by mariatul yang kepoh dan bijak.


kadang2 makcik tertanya2,
kenapa hidup ni kejam dengan makcik.
makcik bukan kuat pon.
makcik bukan hebat nak menahan dugaan.


disaat makcik rase perlukan seseorang,
mesti ade yang sudi disebelah ni.
bahagia rasenye.
hilang segala beban dan kekurangan makcik bile ade yang menerima siapa makcik yang sebenar.
identiti makcik.
biarlah makcik hidup macam biasa.
cume makcik berdoa,
biarlah kekuatan makcik bertambah.
biarlah makcik kuat menghadapi hidup tanpa kehadiran seorang lelaki yang betul2 bersedia kesusahan makcik dan kesedihan makcik.


ya Allah, aku tak mampu menghadapi dugaan yang kau berikan. kau ambil semula kasih sayang yang aku inginkan, kau berikan semula kasih sayang baru kepada aku. walaupon kawan2 aku yang sebagai ganti, aku terima dengan redha ya Allah. kau tetapkanlah hati2 aku dan sahabatku sebagai hati yang tidak akan berubah kasih sayang antara kami. sesungguhnya, kau telah mewujudkan rase cinte aku kepada seorang lelaki, kepada cinta kepada sahabat2. 


kepada kau,
aku memang bertuah. aku memerlukan kau kerana kaulah yang berada disisi lebih dari orang lain. kau yang sudi nak dengar esak tangis aku ketika aku tak mampu berdiri disisi orang yang kerap mengasak aku dalam kesedihan. sumpah, memang telah terbit rase sayang di hati aku, tapi doakan lah ape yang berada dalam hati aku ni sekadar sebentar. doakanlah rase tu hilang sebab kau tak deserve memiliki seorang wanita seperti aku.apetah lagi aku untuk menerima seorang lelaki yang sangat superb bagi aku seperti kau. maafkan perasaan aku.maafkan aku. maafkan rase sayang aku. kau buat aku kuat. sangat kuat. sampai hilang rase segala kesedihan aku. untuk kesekian kali, aku nak bagitahu sekali lagi, aku bukan seorang wanita yang menjadikan kau sebagai tempat aku lepaskan kesedihan aku..sebab satu perkataan yang menggambarkan segalanye bila kau takde. sunyi.
terima kasih sekali lagi. aku akan berjalan lagi, dengan semangat yang ade dan tinggal, tapi bersama kau dan sahabat yang lain. berjanjilah yang kau akan ade disisi aku, jangan pergi. jangan pernah menjauhkan diri dari aku..:)


mungkin ini memang jalan takdirku 
mengagumi tanpa di cintai 
tak mengapa bagiku asal kau pun bahagia 
dalam hidupmu, dalam hidupmu 

telah lama kupendam perasaan itu 
menunggu hatimu menyambut diriku 
tak mengapa bagiku cintaimu pun adalah 
bahagia untukku, bahagia untukku 


reff: 
ku ingin kau tahu diriku di sini menanti dirimu 
meski ku tunggu hingga ujung waktuku 
dan berharap rasa ini kan abadi untuk selamanya 
dan izinkan aku memeluk dirimu kali ini saja 
tuk ucapkan selamat tinggal untuk selamanya 
dan biarkan rasa ini bahagia untuk sekejap saja



p/s: terima kasih kawan2. mahu membawa diri sebentar~



7 comments:

i'm mashitah said...

ai, mcm tau je "kau" yg dimaksudkan tu? hehe

Anonymous said...

Hmm..Maybe cinta drpda Allah dtg melalui cinta ur frenzz..Be strong babe..

maria_m0hamadiah said...

@kakak masi

hahaha.. mane adelah~

maria_m0hamadiah said...

main.. saye taknak mencari cinta lagi.. biralah mase yang menentukan segalanya~

:: maziNy raffilah :: said...

nice atul :D
yang terbaik itu kamu.

maria_m0hamadiah said...

@ziny

thanks ziny..:)

SuAra_JemAri said...

Senyum.. S..E..N...Y..U...M