Monday, March 21, 2011

seorang wanita macam makcik ni...

story-mory by mariatul yang kepoh dan bijak.


seorang wanita,
memang mudah mengalirkan airmata..
untuk orang yang disayangi.
memang mudah tersentuh dengan perkara kecil.
bahkan seorang wanita itu ingin mengabadikan segala kenangan yang tercipta dalam sebuah kehidupan abadi.
seorang wanita memang kuat dengan segala dugaan. tapi kadang2 wanita lemah dalam sebuah situasi yang tak mampu untuk diungkapkan dengan kate2.


jangan duga seorang wanita kalau kamu tak mampu nak menanggung akibat dan kesan.
sebab wanita sukar susah dijangka. 
sumpah, kalau kau duga wanita seperti aku,
kau takkan mampu halang ape yang aku mahu.
sebab bukan semua benda aku boleh ikut ape yang kau nak.
aku ade batas.
aku ade tahap kesabaran.
aku ade tahap untuk dipermainkan.
aku ade tahap kekuatan aku sendiri.


jadi bile aku capai semua tahap tu,
maafkan aku.
sile pergi dari hidup aku.
jangan pernah ade lagi.
sebab aku akan melupakan ape yang terjadi.






dengarkan kate aku.


AKU TAK KISAH APE YANG BERLAKU SEKARANG. SEBAB AKU RAMAI KAWAN2 YANG MEMAHAMI. YANG SENTIASA ADE SUSAH SENANG AKU. YANG TAK PERNAH DOWNKAN AKU MACAM KAU. YANG SENTIASA NAK DENGAR KELUHAN HATI AKU YANG KADANG2 AKU PON TAK JANGKA NAK JADI. AKU ADE KAWAN2 YANG SEDIA UNTUK MENAHAN KEPALA AKU DI BAHU MEREKA UNTUK AIR MATA KOTOR AKU NI.AKU ADE KAWAN2 YANG SEDIAKAN PINTU KECEMASAN UNTUK SETIAP KALI AKU STUCK DALAM SEBUAH KESEDIHAN.. SUMPAH...PERGILAH. AKU TAKKAN HALANG. AKU BAHAGIA.


I never needed you to be strong
I never needed you for pointin' out my wrongs
i never needed pain,i never needed strenght
My love for you was strong enough you should've known.
I never needed you for judgement
I never needed you to question what i spent
I never ask for help, I take care of myself, I don't know why you think you got a hold on me.
And it's a little late for conversations
There isn't anything that you can say.
And my eyes hurt, hands shiver, so look at me , listen to me because,

I don't want to
Stay another minute
I don't want you
To say a single word
Hush Hush, Hush Hush
There is no other way
I get the final say
Because
I don't want to
Do this any longer
I don't want you
There's nothing left to say
Hush Hush, Hush Hush
I've already spoken
Our love is broken
Baby Hush Hush

I never needed your corrections
On everything from how i act to what i say
i never needed words, i never needed hurt, i never needed you to be there everyday
I'm sorry for the way i let go
Of everything i wanted when you came along
But i am never beaten, broken, not defeated
I know next to you is not where i belong
And it's a little late for explanations
There isn't anything that you can do
And my eyes hurt, hands shiver, so you will listen when i say baby

I don't want to
Stay another minute
I don't want you
To say a single word
Hush Hush, Hush Hush
There is no other way
I get the final say
Because
I don't want to
Do this any longer
I don't want you
There's nothing left to say
Hush Hush, Hush Hush
I've already spoken
Our love is broken
Baby Hush Hush

No more words
No more lies
No more crying ooh ooh
No more pain
No more hurt
No more tryin' Oh Oh Yeah
Because

I don't want to
Stay another minute
I don't want you
To say a single word
Hush Hush, Hush Hush
There is no other way
I get the final say
Because
I don't want to
Do this any longer
I don't want you
There's nothing left to say
Hush Hush, Hush Hush
I've already spoken
Our love is broken
Baby Hush Hush

Yeah Oh
Hush Hush, Hush Hush
I've already spoken
Our love is broken
Baby



P/S: aku dah kuat. bukan macam dulu.



5 comments:

i'm mashitah said...

this is my roomate =)
she is strong enough =)

ikha farhah ismail said...

kau kena kuat ! okeyh ? ;)

maria_m0hamadiah said...

kaka: thanks eh..:)))

maria_m0hamadiah said...

ikha:

hehe aku kan kuat,..:)

vanilla_cokelat said...

@ mary..

hush..hush...cayok...