Saturday, February 5, 2011

proud to say that they are my brothers.

story-mory by mariatul yang kepoh dan bijak.



weehuu~
ADEK.
name lain die aku panggil gendut.
betul~
semua orang lain rumah aku tahu die gendut.
ikut aku kot.
ops!. tapi aku bukan gendut la ngek.
aku comel. hahaha~




E-IN
aku aku yang paling pandai.
bukan bermakne yang kain tak pandai.
maksud aku,
lebih sikit dari yang lain.
dulu.
sekarang makin malas.
tapi tahun ni ko PMR dek,
takleh nak memain lagi dah.
alhamdulillah,
dah makin rajin belaja sekarang.
cume ko ni, dah pandai awek2 lak~


AMRI
adek yang bawah aku.
belaja kurang sikit tapi 1 hal yang buat aku bangga dengan die.
tak kedekut duit dengan adek2 dan akak die yang palinng cantik ni.
baru2 ni die keje dapat bonus. 
bagus la ko dek,
ko selalu belanje kiteorang 1 famili makan kat luar.
padahal aku pernah tak tegur ko 3 bulan.
tapi,
belikan kaju untuk adek2 dan akak yang comel ni.
ko belikan kiteorang coklat semua,
ko belikan benda yang kite boleh buat BBQ sesama..
aku sentiasa doakan die dapat sambung belajar.
dapat ubah semula ape yang die menyesal dulu.
menyesal belaja main2,  then susah nak sambung semula.
korang doakan okay.






adek2.
korang dulu suke buli aku.
suke kutuk2 aku.
kalau marah aku,
korang ejek aku GEMOK!
korang ikat kaki aku panggila ku PAUS.
huh! kalau ingat2 balik jahat betul korang dengan aku.
weh~ 3 hero bantai 1 heroin CANTEK! mane boleh maa...
kite dulu suke betul bargaduh,
terjerit2.
pantang betu kalau tengok antara kite ni senang hati.
laju jek tangan ni nak kacau korang.


SEKARANG.
kite semua dah besar.
kite semua dah makin sayang antara satu sama lain.
kite suke borak2 ingat balik mase kite kecik2.
aku pukul ko, ko merajuk dengan aku.
tapi tula KENANGAN. 
paling mahal dalam keluarga kite.
bila parent dah tak berniaga,
kite semua makin paham dan hargai sesama kite.
tu yang aku suke bile balik rumah sekarang.
kite dah tak gaduh2. kan?;)
sebab kite semua DAH BESAR.
sebab kite semua DAH SEMAKIN SAYANG adek beradik kite.








p/s: aku sayang korang. tapi tak pandai nak luah dengan kate2.;)
malu~~


4 comments:

Afiq Din said...

adik ko bakal player msia ke?
hhahahaa

temoxskema said...

ngaaaa . kim smlm kt adeq2 yee :P

maria_m0hamadiah said...

@afiq

hahaha.. haah, ko baru tahu ke? lalalala~

maria_m0hamadiah said...

@temoxskema

hehe.. insyaallah..^_^