Tuesday, February 1, 2011

pasangan atau kerjaya?~

story-mory by mariatul yang kepoh dan bijak.



Ade yang kate, kerjaya lebih penting dari pasangan.
Ade yang nak tumpukan kerjaya lebih dari pasangan.
Ade yang kate kerjaya tu segala2nya.
Korang rase??

Kalau aku plak,
Aku lebih suke seimbangkan kerjaya dan pasangan.
Maksud aku, sekarang ni kan kerjaya aku sebagai pelajar.
Semester ni baru aku rase betapa bz nya sebagai seorang pelajar.
Padahal sem ni kan 17 jam kredit jek.
Tapi tanggungjawab lain banyak.
Pasangan aku?
Aku masih mahu berikan yang terbaik dalam hubungan kami.
Bagi aku, aku tak boleh beri kepentingan kepada 1 pihak jek.
Bagi aku, kejayaan bukan segalanya.
Bagi aku jugak, pasangan bukan segalanya.

So, ade otak, pikirla.
Kalau kau rase kerjaya tu lebih penting,
Go on.
Tapi one day bile kerjaya kau dah betul2 stabil,
Aku tak yakin yang aku masih seperti dulu.

Aku tak kisah, janji kau happy.
Pergilah sejauh yang mungkin,
Bile kau perlukan aku macam dulu, aku akan sentiasa ade.
Tapi macam aku kate,
Aku tak janji, aku masih seperti dulu.

but i heart you.

p/s: aku paham kau ;)



6 comments:

Cik Siti Rahmah Bahrom said...

ehemmm

adeqmanje said...

2 2 penting..fitrah kehidupan.. :)

Afiq Din said...

kerjaya dulu...
pasangan akan menyusul nti...

maria_m0hamadiah said...

@ema:
hahaha.. sakit tekak ke..

maria_m0hamadiah said...

@kak sue

betul2.. hehehe=)

maria_m0hamadiah said...

@afiq:

erm.. memang la.. tapi tak seharusnye sampai abaikan terus pasangan..^_^