Tuesday, February 22, 2011

makcik dapat pesanan~

story-mory by mariatul yang kepoh dan bijak.


ehem, ade orang kan.. die pesan macam2 kat aku.
macam2..
aku ni tak bape nak suke kalau orang pesan2 bagai,
aku terasa macam aku ni budak kecik jek.
tapi, sape yang pesan semua ni kat aku erk??
MR.ARIS. 
yes, my aris pesan banyak benda kat aku. aku kire semua sekali ade 11 pesanan.


"sayang, b nak pesan sesuatu ni"
ah sudah, cuak pulak rase.
"ape benda?"
-
-
-
-
-
-
-10minit berlalu. 
mane plak mesej mamat ni? lambat betul ah.
tetttt.. mesej sampai. hahaha... nak tahu pe pesanan mr.aris kat aku??


*b nak sayang pandai berdikari.
"er...bukan bermakna aku tak berdikari eh. tapi LEBIH berdikari"


*selalu letak diri sayang nombor satu dalam hidup. sayang diri sayang dulu, baru boleh sayang orang lain, okayh?
"err...yela mr.aris :)"


*sayang kena bersedia dengan apa pun yang berlaku dalam hidup, and be strong
"baik...:)"


*cube elakkan diri dari susahkan orang sekeliling, b takpe. boleh? tapi jangan malu nak mintak tolong kalau tak mampu.
" boleh b..:).."


*then, sayang kena sayangkan parent dan balas jase dorang..jangan lupe selalu doakan kebahagiaan mereka duania akhirat
"selalu b...:)"


*sayang kena study betul2! jangan main2, nanti b cubit!
"hahaha.. beres..:)"


*haa... jangan nak nakal2 eh...
"err..mane b tahu sayang nakal?? :)"


*sayang kena belajar dari kesilapan. kalau kite salah, jangan nak terus blame diri, tapi belajar ok?
"hmmmm...yela..:)"


*jangan berhenti berdoa kerana ade yang Maha Mengetahui.belajar bertawakal dan jangan give up. boleh?
"boleh b..:)"


*next, senyum selalu sebab b suke tengok sayang senyum. manis...
"err....*blushing!:)"


*belajar banyak bersabar ok..
"ceh, yes, sayang memang kurang bersabar..:)"


haaa.. banyakkan mr.aris pesan kat aku. terasa macam bebudak plak. memula aku ingat die perli aku, tapi at last aku tahu, aku memang kena belajar semua benda ni. thanks dear...


p/s: maaf jika anda mahu termuntah..:P



6 comments:

FariehanIbrahim [LBC] said...

suwet gler! ^^
jgn nakal2 taw syg, dgr tuuu, ingt! ;pp

maria_m0hamadiah said...

@fariehan

hehehe.. aduh.. kena kan..:)

Cik Siti Rahmah Bahrom said...

hehee... syg dgr ye pesanan b ni. dgr tau syg. nanti b tenyeh2 syg dekat pokok getah UPM tu :P
~sweet <3

maria_m0hamadiah said...

@ema:
hahaha.. kejam giler kat pokok getah~~~~~~

Mutiara Bernilai said...

oh, tidak..

sgt la sweet..

sob2..

:) do tc neh dear..

maria_m0hamadiah said...

Mutiara

hehe... tq sayang..:)