Saturday, February 19, 2011

kuman kate, kuman suke makcik.

story-mory by mariatul yang kepoh dan bijak.


lama tak hupdate blog. hampir 5 hari. maaf pade semua yang datang blog aku tapi takde yang baru.. pade yang wish aku supaya cepat sembuh,
terima kasih.:)
sayang korang. 


sebenarnye malam hari rabu aku dah rase tak sihat.
tapi still gatal nak gak turun training handball. takpe kan?
sebab demi kolej.
balik training?
hambek... tak sempat2 mandi aku rase nak tumbang.


khamis- all the day aku asyik cakap kat member aku yang aku sangat tak larat sampai aku agak dorang tu dah naik bosan nak dengar.:P
tengahari lepas kelas, aku balik terus telan panadol. hmm.(aku tak suke ubat. amat sangat.) terus lajak sampai pukul 3. bangun. study sebab jumaat nak test INSTRUMENTASI. tapi, ya ALLAH, aku rase bertambah teruk pulak. sambung balik baring. sampai pukul 8 malam aku tak boleh nak bangun. nak mintak tolong rumet, takut susahkan dorang. so, nak tak nak, aku mintak tolong kat kosmet, maryam dan masriza, hantarkan pegi pk.
*guys, thanks A LOT. padahal korang nak study, masih sanggup teman aku..:) patutlah aku rase melayang dan tak boleh nak bangun. suhu badan tinggi melampau. 39.5 degree celcius dan tekanan darah aku agak tinggi. aku rase seumur hidup aku, tak pernah lagi la badan aku panas sampai macam ni. korang tahu dr bagi ape? panadol je! dem. satu malam tak boleh nak tidur coz badan aku sakit2. cuak. musim denggi kowt~


macam ni la gamakya aku. hahaha~

tak sukeee~



jumaat- pagi2 pusat kesihatan kol aku dah ok ke belum. bila aku jawab belum dan aku sakit2 badan, dorang suh aku pegi secepat mungkin. cuak lagi.
then cek suhu, alhamdulillah, cume 38.2 dan tekanan darah dah stabil semula. doktor kate aku kena jangkitan kuman and need rest 3 hari. memandangkan jumaat, dr bagi mc sehari jek. TAK PEGI TEST dan amali kimia la.
die tambah, kalau tak ok lagi 3 hari, aku kena follow up untuk test darah.
waaa... takutnye, kalau darah tu keluar tak sengaje takpe, ni DIPAKSE keluar kowt. terus aku kol mak aku doakan aku baik dalam 3 hari ni. sebab aku penakut bab2 macam ni. malam tadi, aku bantai gak main sebab memang dah niat nak tolong kolej. tak banyak takpe ah. pastu, hambek ko..... melayang habis! tak larat langsung nak bangun sebab aku rase mangatuk dan penat.


seri. tapi aku PUAS. dan alhamdulillah, sihat sikit hari ni. means, takde la doktor nak cucuk2 aku..:). so, malam ni ade satu lagi target. mesti menang lawan kolej 5.:) insyaallah, aku nak buat yang terbaik malam ni. get the plan and do the best. pray for us guys..:) 


p/s: nak rehat biar sihat bebetul. malam ni nak main..:P





6 comments:

khaifaiz said...

pasti menang punya mlm ni.. yeayyyy

maria_m0hamadiah said...

@khaifaiz

hehe.. terima kasih ye..:)

syafiQakarim said...

amboi makcik..cepat sembuh makcik.
aja aja fighting ;p

maria_m0hamadiah said...

@syafiqakarim

harusla.. kuman takut dengan makcik catek ni ha..:)

FariehanIbrahim [LBC] said...

haha! get well soon~~
mkcik kuat semgt knnnn,
so chayok2! ^^

maria_m0hamadiah said...

@fariehan

terima kasih.. makcik main bebetul ea..:P thanks for the support..:)