Saturday, January 29, 2011

bila pensyarah jadi ibu dalam kuliah.

story-mory by mariatul yang kepoh dan bijak.


1pagi
sabtu


haish.. mate ni belum lagi nak pejam. kenapa yek..
excited nak balik esok?? hee~
bukan kot. 
tak tahu kenapa kali ni aku takde nafsu nak balik kg.


eh, teringat plak cerita khamis.
korang ingat lagi tak cerita yang aku kate lecturer aku
ajar seni mempertahankan diri??
kalu tak, meh klik sini.


aku rase lah, setiap khamis akan ade cerita die yang tersendiri.
khamis lepas beliau jadi seorang ibu.
penuh keibuan.


ade sorang amoi ni, die p kuliah after balik pusat kesihatan.
die datang pakai mask cenggini.




then, my lecturer ask her.
"awak dari mane? tak sihat?"

"saye dari pk."

"kenapa datang kelas kalau tak sihat?" *see.. baik kan?

"saye datang sini sebab saye tumpang kawan punye kereta.."
*gelak...gelak...gelak..

aku ingatkan sampai situ jek..
jap lagi die siap nak tengok amoi tu punye ubat weh~ 
membebel suh amoi tu makan ubat, 
membebel tanye amoi tu dah makan ke belum..
membebel semua segala benda.
bukan amoi tu jek kena,
dengan kiteorang2 sekali habis die bebel suruh jage kesihatan.

kiteorang? gelak jek la..
nak wat camane.. kan?
dah benda lawak.. tak gelak kang kecik hati plak. *sile gelak.

kadang2 aku terpkir,
kalaulah semua lecturer baik macam ni,
aman ke semua student?
or kite semua naik minyak sekaligus kurang hormat
pade seorang lecturer yang penuh kasih sayang seorang ibu??
tanye diri..^_^

p/s: jadi rindu mak yang amat sangat!




2 comments:

khaifaiz said...

agaknye saja je nak habiskn mase.. ag pun tkt korng sume tensyon lg kalau tgk menyinga je nti.. kahkahkah

maria_m0hamadiah said...

@khaifaiz
hehe.. agaknye lah.. tapi die suke tanye2 soalan.. best la pensyarah ni!