Thursday, January 13, 2011

awak, ni dalam bas la~

story-mory by mariatul yang kepoh dan bijak.


semalam. yea, hari rabu. petang balik kelas aku sorang.
naik bas sorang2.
duduk diam sorang2.
bas penuh la.. ramai jugak berdiri.*ceh, sorang la konon. ahaks!
haha~
semalam hari yang agak memenatkan even kelas tak pack.
tapi die punye penat tahap aku boleh terlelap dengan nyenyaknye kat surau sementara nak tunggu kelas solid state.
memang jahanam betul kalau kelas petang.
*rase nak tumbuk organizer laju2 sebab buat jadual time mate aku nak roboh.


heh, otw balik samapi kat kolej 1_ *memang jelas dan nyata nak semua orang tahu.
ade 3 orang remaja yang sangat stylo. *pada pandangan aku.
2 lelaki, sorang perempuan.
aku buat bese jekla.. abes, nak suruh aku buat ape.
*takkan nak sepak laju2 plak dorang naik bas.
padahal memang rase nak sepak. boleh plak breder ni peluk2 dengn awek die.
mula2 aku ingat salah mate aku ni.
brader, ni dalam bas universiti tau. bukan bas awam.
memalukan bile die boleh plak kiss2 kepala awek die
*tanda kasih sayang yang teramat la konon.


brader, kalau lu nak buat dalam bas lain, kat tempat lain, lantak lu la. ni bas kolej der.. bas yang student ramai guna. lagi satu, gua tak rase lu ni first year. sebab suka hati mak nenek lu macam lu dah biase buat jek der.


lu tak hormat gua takpe der.. yang depan mate nampak. tapi hormat la orang yang lagi tua dan segan la dengan orang yang muda dengan lu.
tak payah nak show off sangat la kasih sayang lu dengan awek lu tu. memalukan gua. lagi memalukan kaum lelaki serta nama universiti.
ni gua yang nmpak, bukan orang luar der......
 kalau lu nak buat macam ni takpe!


pakcik google

or

pakcik google




p/s: adeh, saket mate gua.





12 comments:

adeqmanje said...

haha..rezekila 2.kot.. ;p

khaifaiz said...

mcm2 hal btl.. kasi report je sama NC

maria_m0hamadiah said...

@kak sue:

rezeki?? tak tengok pon takpe!

maria_m0hamadiah said...

@khaifaiz

ingat jugak muke. tapi nakreport susahla.. dorang lagi banyak benda nak buat.. patutnye dah dewasa boleh nak fikir..

izuan said...

hmm.. kalau mampu, cegahlah dgn tangan, kalau tak, cegahlah dengan mulut, paling tidak, bencilah dgn hati. (benci perbuatannya ya, bukan orangnya!). tahniah kerana membenci hal tersebut =)
lain kali cuba berdehem sikit bila nak turun bas =P

maria_m0hamadiah said...

@izuan

hehe.. saye cube nak buat dehem tuh.. tapi die berdiri dekat dengan pintu. tak sempat nak cari dah hilang~

izuan said...

tak mengapa, tahniah atas usaha ya =)

maria_m0hamadiah said...

@izuan

menzahirkan bukan semudah kate.. saye pulak bukan baik sangt~.. tapi masih ade akal nak fikir.. terima kasih..=)

siti rahmah bahrom said...

der.. mmg sakit mate der. bukan jelez der. tp meluat der. memalukan der. wa pernah dok belakang sit couple ni. kalau boleh 2org nak share 1sit! wa rse org yg same la derrr... geli wa derr

maria_m0hamadiah said...

@ema

tahu takpe=( gua rase hampeh la der.. lelaki ensem, pompuan cantik, tapi perangai, kiss2 kepala awek kat tempat awam a.k.a dalam u plak... haish...

adeqmanje said...

wah2..cite hot nih cm penah didengar dr owg len gak la..spe agknye gerang jejaka ensem n awek cun 2 ek??huhu..

maria_m0hamadiah said...

kak su;

haha.. kalau macam ni tak cun pon tape..^_^