Saturday, December 18, 2010

story-mory by mariatul yang kepoh dan bijak.


(ini adelah sticky post)







Lambat betul aku kan.
Bukan lambat. Tapi aku bz lah. Banyak benda nak buat.
Lately aku selalu dengar lagu die.
Sebelum ni aku just dengar jek. Tak sempat nak paham ape benda alah yang die cube sampaikan. So sepanjang cuti ni aku pergi cc, cari lyric lagu die.. pahamkan ape benda. Yea, aku sangat kagum dengann die. Menyanyi lagu islam yang aku rase sangat menarik. Bestkan. Aku rase korang pon ramai yang dah jatuh hati dengan lagu die.
Care die die sebarkan islam unik. Aku rase kumpulan nasyid pon xboleh nak buat macam die.
Anddd…. Aku teringat satu cerita yang ditayangkan mase sempena awal muharam hari tu. die kate bayangkan betapa banyak pahala Maher Zain dapat. Lagu yang memuji Allah. Kemudian kalau orang lain turut menyanyi, pahala die akan turut bertambah. Die punye dakwah sangat menarik walhal selama ni kalau aku dengar menyanyi ni datangkan dosa dan pelupa. Tapi berbaza dengan maher zain. Paling aku suke lagu die setakat ni for sure FOR THE REST OF MY LIFE and INSYAALLAH. Sangat tenang dan mendamaikan. Aku jatuh hati dengan lagu die. Atau die? Haha. Berangan sudah….

p/s: heee~ jom berangan!


4 comments:

i'm mashitah said...

FOR THE REST OF MY LIFE????????

aris dh nyanyi ke belom? ayah sy pon dh beli cd maher zain, asal naik kereta je pasang, asal pasang je naik kereta. muak dh dgr..time lgu for the rest of my life, terbayang2 muka kmu..haha =)

maria_m0hamadiah said...

haha.. aris takkan nyanyi lagi untuk saye kot. kalau ade jodoh saye dgn die, adelah kakak...

i'm mashitah said...

la....ni kenape ni...mesti ade something la ni...

maria_m0hamadiah said...

xde papelah.. kiteorang ok jek lah... masih macam dulu.. wink2 ;)