Saturday, December 18, 2010

khas untuk kau.

story-mory by mariatul yang kepoh dan bijak.



Aku sayang kat kau. Sayang giler.
Kalau boleh aku nak jadi milik kau satu hari nanti.
Nak sangat.
Tapi 1 jek aku boleh cakap.
Aku TAK BOLEH jadi milik kau.
Sebab ade orang lain yang aku lebih perlukan.
Aku perlukan lelaki tu melebihi aku memerlukan kau.
Tuhan akan beri ape yang kite perlu, bukan yang kite harapkan.
Boleh tak kau faham aku untuk sekali ni.
Lagi 1, aku taknak kisah silam aku jadi racun dalam hidup kau.
Ya, untuk mase sekarang mungkin kau akan kate kau tak kisah siapa masa silam aku, tapi akan datang, mampukah kau terima aku sebagai perempuan yang teruk untuk bakal anak2 zuriat kau?
Aku sayangkan kau. Aku terpaksa lepaskan kau supaya kau dapat yang lebih baik. Aku yakin tu. Kau sangat baik. Boleh memimpin perempuan macam aku yang tak terarah ni.

Satu hari nanti kau akan faham kenapa aku lakukan benda ni semua. Kau akan faham kenapa aku sayang sangat kat kau tapi tak boleh terima kau. Aku yakin. Sangat yakin.

Pergilah sayang, aku bukan yang terbaik seperti yang kau cari. Kau bukan ciri2 lelaki yang aku perlu sekarang. Banyak benda yang buat kau tak faham aku. Aku pelik. Aku sangat pelik. Aku tak boleh nak hidup dengan lelaki macam kau. Tapi aku sayang kau. Giler kan? Yea, aku pelik. Tapi satu aku harap, kau tak membenci aku dengan katekan aku pendusta. Aku hilang arah tanpa kau.

Bila kau bagi kate dua pada aku, aku down. Tapi aku nak kau tahu yang aku tak mampu nak pilih antara kau dan die. Sampai sekarang, aku seorang. Mungkin kau katekan aku bahagia. Tapi hati aku takde sape yang duga. Kau tuduh aku pendusta, tapi hakikatnye kau tak tahu ape perasaan aku. Kalau boleh, aku nak jumpe kau, jelaskan pada kau. Tapi ape yang aku dapat, kau tak peduli langsung rupenye.

Kalau kau bace ape yang aku tulis, aku mintak maaf. Aku lemah dengan semua ni. Hari ni aku berstatus sudah berpunye. Mungkin esok, aku akan lepaskan semua ni. Aku nak jadi tabah macam kau. Nak kuat macam kau. Ajar aku. Didik aku. Jadikan air mate aku ni bernilai pada seorang lelaki. Ingat, kau tinggalkan aku dalam dua pilihan yang aku tak mampu.

p/s: aku sayang kau.




No comments: