Friday, December 17, 2010

Aku mase dulu.

story-mory by mariatul yang kepoh dan bijak.
(ini adelah sticky post)





Sekali teringat daa…
Dulu kat area umah aku ade satu warung goreng pisang.
Aku suke betu lmakan goreng pisang mase tu.
Asal petang jek mkan benda alah tuh.
Ala, beli seringgit mase tu dah dapat sepuluh. Sonok makan sorang2.
Oh ye, mase kekecik aku tak suke kongsi makanan dgn orang.
 Hey.. see my bodylah.
Aku chubby giler mase kecik.
Lasak.
Aku suke tanye mak aku kenapa dalam ramai2 aku sorang jek lain.
Gemuk.
Abang dan akak aku pulak suke mnyakat.
Bile aku tanye mak aku, abang aku mesti cakap sebab aku mengandung.
Tahu ape jadi.
Aku menamgis sambil gosok perut. Hahaha
Memang sengal. Esok tanye lagi.
Menangis lagi.
Hahaha. Cerdik.

Balik semula pada cerita goreng pisang,
Ade sekali tuh jiran aku panggil.
Mintak tolong belikan goreng pisang.
Heh.
Bagi RM1 kertas sekeping dan 50sen, dan 5keping 10sen.
Maknenye rm2 lah.
Aku pon senang hati pergi.
Mase tengah tunggu goreng pisang tersebut digoreng,
Aku kira duit.
Ish.
Nape ade RM1.90?
Mane lagi 10sen tuh.
Banyak kali aku kire. Biar betul. Aduhhh… camane ni.
Aku kire banyak kali. Kire lagi.
Damn it. Give up.
Tetiba aku dapat idea. Jahat punye.
Aku bungkus semua syiling tu dalam duit kertas.
Bile pakcik tu bagi pisang, aku bayar dan terus lari!
Jahat betul aku.
Punyelah takut, lepas tuh kalau aku nak makan goreng pisang,
Aku mesti suruh kawan aku yang belikan.
Haha
Mariatul. Budak nakal. That’s me.

p/s: pisang goreng ke goreng pisang. Lantaklah.



4 comments:

teema chan said...

goreng pisang memang best . hoohoo . abang punye sakat mmg best sampai nangis2 , kesian ohh :D

siti rahmah bahrom said...

haha! wei pakcik tu ade ag x? bayar wei utang sposen tu

maria_m0hamadiah said...

teema: haha.. well.. i miss ma bro. dah kawin jarang jumpe!

maria_m0hamadiah said...

ema: pakcik tu dah takde..;(