Friday, December 3, 2010

aku jumpe putera katak??

story-mory by mariatul yang kepoh dan bijak.



Salam semua..
Harini aku nak cerita pasal  katak..
Haish..korang mesti ade tengok cerita putera katak?
Aku rase mesti ramai.. ditambah dengan makhluk yang bercuti semakin ramai, maka aku buat kesimpulan, ni antara cerita wajib tayang, eh wajib tonton musim cuti ni.
Ape kejadahnya aku ceria pasal katak? Padahal aku geli nak mampos dengan katak. Kalau orang pegang katak, dari jauh aku da lari.

Sekali teringat der…
Mase malam kunang2 leaders yang aku join. .
Pukul 3 pagi tengah sesibuk cari klu, sorang minah ni tanpa segan silu pegang katak dan halakan ke orang yang geli katak.. gua?? Antara yang berlari sejauh 50meter pada kelajuan 80km/j seyhhh.. aku tak takut, tapi aku geli giler weyh.. jangan la bagi aku katak.. kalau belut aku boleh terima lagi.. apetah lagi katak kembung yang lembik tuh.. heeeeyyyyyy… geli ah!

Sekarang aku dialam nyata. Katak memang berada di mana2…
Mase aku kat umah, aku tengok la jugak putera katakj.. giler ape nora Danish pegang katak bapak gajah besor! Tak geli ke agaknya…aku ni kalau tengok katak, akan spontan jerit dan lari…tapi.. kejadian yang berlaku tadi agak pelik.

Aku pas makan, terus p dapur… dari jauh da Nampak benda alah melompat2 tapi masih kuat semangat.. dengan pinggan kotor kat tangan..
Ceh…betul katak! Tpi aku tak lari weh.. tahu ape aku piker??? Ish. Katak lah.. putera katak ke…
Sengal ubi betul aku erk.. sempat lak piker benda tuh.. dengan neuron yang baru bertindak, dengan sepantas kilat aku jerit dan lari!!!maaakkk!!! kataaaaakkkk!!!

Mak aku??
“laaa…kan ke putera katak tuh…”
Perh mak….saje jek sindir aku..

4 comments:

siti rahmah bahrom said...

hahahaa mak ko terbaik!

cikani said...

hehe same laa ngn cikani..geli gak ngn katak...
waaa sukeee laa lagu ni...aishiteruuuu
kena buka sokmo laa blog mariatul;p

maria_m0hamadiah said...

ema: yes..she ia always the best..hahaha

maria_m0hamadiah said...

cik ani: kite satu spesis la..hak3...