Sunday, October 24, 2010

perempuan melayu terakhirkah aku?

story-mory by mariatul yang kepoh dan bijak.


gamabr mungkin ade sedikit kaitan


oh yea!, entry aku memang tak boleh blah... ayat poyo abes.. giler la.. hahaha
hemm.. btw, seperti mana yang korang tahu..(tahu ke?)
aku agak bz sehari dua ni dengan latihan kompang dan juga malam ni merupakan malam kemerdekaan bagi diri aku dalam dunia kompang.. 
majlis KARNIVAL CITRA BUDAYA ni diadakan untuk student yang amek kokorikulum dalam kesenian..
means, tak kesahlah la seni tari melayu ke, pengurusan pentas ke, vokal asas ke, semua tu dikategorikan sebagai kesenian..malam tu kiteorang kena buat persembahan bagi setiap ape yang kiteorag dah belajar... so, sebagai student QKB 2102 muzik kompang,persembahan kiteorang biasa jek...aku antara wakil kelas yang terlibat untuk mewakili seluruh kumpulan kompang.. agak bangga la walaupun main macam hampeh..=)


balik semula pada tajuk...kenapa aku cakap macam tuh? coz malam tu aku pakai baju kurung.. sedang menunggu giliran untuk buat persembahan, seorang jejaka menegur..


"cantik atul pakai baju kurung, manis jek.."
"hah?? takdelah.. biase jek..."
"betul..tak tipu.. dah takde seluar jeans dah.."(senyum penuh makna..)
"oh... terima kasih.."(sambil menghadiahkan sebuah senyuman..)
"macam perempuan melayu terakhir..."
========================================================
oleh kerana balik  awal


balik dari persembahan, aku mesej jejaka tersebut..
"xxx.. aku dah balik, kalau en.shah cakap pape, roger pls.."
"hah??? awal giler.. baru nak ambik gambar, bukan selalu aku tengok kau pakai baju kurung!!
(aku rase die agak marah..)
"ala.. aku penatla,, nak rehat.."
"hm.. bilalah dapat tengok kau pakai baju kurung lagi.." (agak jauh hati nada nya..sekadar mengagak...)
"lain kali ok!!"
"ok perempuan melayu terakhir.."
^_^


ayat ni bukan pertama kali aku dengar.. berpuluh kali! sampai satu tahap mase aku kat skul dulu, time aku pakai baju kurung..(selain baju sekolah..)
ustazah aku mesti jerit kat member2 aku..
"cepat ambik gambar..! mariatul pakai baju kurung.." 
"jadi pompuan melayu terakhir la.."
maka mereka menggelakkan aku..


aku akui, aku bbukan jenis suke pakai baju kurung..tak suke ber ayu2 ni.. walaupun kadang2 aku pakai jugak, tapi plastik lah...(kaku)


p/s: masih belajar untuk sedikit girlish..







8 comments:

Nana Farhana said...

hiks..cumel laa 2 pakai bju kurung..
pasni pakai slalu eh..:D

touya said...

suka tengok awek pakai baju kurung

maria_m0hamadiah said...

nana: hehe thanks dear..=)

maria_m0hamadiah said...

touya: hehe.. suruhlah awek kamu pakai selalu..)

i'm mashitah said...

adoi,menakutkan gila...ok,for this whole week,(final week for this sem) please wear baju kurung la kakak,pasti lebih dasat!

ProfHariz said...

Ohh Gadis Melayu Terakhir :)

maria_m0hamadiah said...

masi: haha.. ofcoz la kan.. sem ni baru 3 kali pakai bju kurung.. final exam kenalah..=)

maria_m0hamadiah said...

profhafiz: hahaha.. yakah? tidaklah..=)