Friday, July 9, 2010

bila kasut da naik kepala...

Hai readers.. now, aku da kat upm...
Ape yang aku nak kongsikan ngan korang arini ade la
Pengalaman yang aku takkan lupakan sampai bebila...

Petang rabu, aku on da way p umah akak aku
Kat kuaters hospital sultan ismail, jb...
Dari kota tinggi (yang penah tenggelam  banjir akibat tak cukup tinggi)
Ke jb, aku naik bas yanbg paling top kat jb.. causeway link..,
Naik2, duduk kat depan sekali..
Coz belakang da penuh.. hahaha
Belakang aku tuh adelah nyah atau dalam bahasa lain..
BANCI...
Hahaha,.. banci penduduk?? Banyak ar korang...
Dari style dorang cakap aku ingatkan sabah..
Last2 aku tahu yang dorang dari singapura,..
Banyak gak la aku dengar dorang criter2...
Bal blab la bla...
Sampai aku sengih sorang2 bila dorang cakap
Yang bebudak sekrang ramai da jadi lembut...
Hahahaha.. bangga coz ramai da ikut jejak langkah dorang..
OMG..pls la... geli geleman aku...

Samapi kat satu kawasan yang dipanggil ulu tiram,
Aku dengar satu bunyi kuat...
PANGGGGG!!!!!!!!
Aku ingatkan besi jatuh atas lantai...
Aku paling kebelakang..
Nyah yang bebetul belakang aku tu tengah mengerang kesakitan
Dan serentak tu, aku Nampak sorang makcik jalan
Kebelakang.. dengan kasut kat tangan...
OMG, u noe what?
Makcik tu baru lepas ketuk kepala nyah tu sekuat hati..
Yang paling kesian, nyah tu tengah tido bai!!
Terkejut wa cakap lu...
Bhahahaha
Macam nak nangis banci tuh...(tetiba ter’indon’)

Tapi yang penting makcik tuh membebel
Sambil ejek2 dak tuh...
Kesian...
Apa yang aku dengor makcik tu cakap..
Sepatah haram aku tak paham...
Semua orang dalam bas tengok makcik tu
Segan2 takut..
Maklumla, kalau2 makcik tu ketuk plak kepala
Kiteorang yang tengok2...
Hehehe...
Nyah yang sebelah tu plak cakap..
‘kalau dia ketuk kepala aku, aku belasah makcik tu...’
Makcik tu tak berenti bebel samapi aku turun...
Driver siap cakap..
‘diam.. kalau tak aku turunkan ko kat sini...’
Makcik tu stil bebel,jerit2, ketawa2..tepuk tangn..
Ape yang aku pasti dan buat conclusion..
Makck tu GILA....
Syukur aku turun awal,.
Kalau tak mau dengan aku2 sekali gila...
Yang lawak...
Nyah sebelah boleh buat kesimpulan...

1.      1. ‘muka ko macam anak dia kot nyah...dia plak nyampah dengan muka anak dia, tu yang di ketuk kepala ko..’
2.    2.   ‘ko ngorat makcik tu ke nyah?’
3.     3.  Aku rasekan nyah, makcik ru suke ko, tapi malu nak cakap..tu slam perkenalan kot..

Hahahaha.. pecah perut aku gelak..
tapi just dalam hati je lah..
yang penting aku da turun di saat makcik tu still membebel....

p/s: selamat aku....

7 comments:

ema rahmah bahrom said...

atul!!!!! tak boleh besarkan ag ke size frnt ko ni? btw, aku blajar 1bnde. cmne nk bkenalan dgn lelaki care baru beb!!! thnks!

λ””μ•Όλ‚˜ said...

hahahahaa... aku pon gelak skali~ weyh, kompom makcik 2 gila ek??

maria_m0hamadiah said...

ema: haha.. praktik kan...

maria_m0hamadiah said...

diyana: hahaha.. comfirm and for sure!!!

totoromalas said...

ngeh3... nyah ngan makcik tu, dua-dua x senonoh...

i'm mashitah said...

apasal mcm pelik sgt mak cik tu?kalo sy jd kamu,sy serang je mk cik tu.mak cik tu yg bengong!!!!

maria_m0hamadiah said...

fatin: hahaha.. agak la...
masi: kesian kan nyah tu.. mesti jadi pendarahan otak.. hahahaha